Největší změny provádí příroda na podzim se zbarvením korun stromů. Využili jsme nabídky ekologického centra IRIS a vyjeli s dětmi do Plumlova, kde si děti pod vedením externích lektorek opakovaly znalosti o stromech listnatých i jehličnatých v projektu „Pod korunami stromů“. V pondělí 18. října 2021 proběhl projektový den mimo mateřskou školu "POD KORUNAMI STROMŮ". Terénní program o stromech se uskutečnil v okolí Podhradského rybníka u Plumlova. Od mateřské školy nás dovezl autobus až na místo, kde už na nás čekaly dvě členky ekol. sdružení IRIS Prostějov, které měly připravený výukový blok s cílem seznámit děti s nejznámějšími druhy stromů.
Nejprve se dětí ptaly na to, proč vlastně stromy jsou pro nás život na zemi důležité - výroba kyslíku k dýchání, ovocné druhy - ovoce, produkce dřeva, pro výrobu nábytku, papíru, ohřev, ale také pro zvěř - úkryt, plody k obživě apod. Něco děti věděly, něco jim připomněly lektorky.
Nejprve dostaly ve dvojici látkový uzavřený pytlíček s přírodninami, pohmatem a čichem měly zjistit 6 věcí, které pylíček skrývá - větvička, oříšek, žalud, jehličí, bukvice, borovicová jehlička. Pak měly děti za úkol z přírodnin v okolí sestavit obrazy stromů, každá skupinka pojala úkol po svém, některé děti tvořily skupinu stromů, některé se soustředily na vykreslení detailů stromu - kmen, větve, listy, plody.
Potom společně skládaly velké puzzle STROM, pojmenovávaly různé větvičky stromů - jehličnatých i listnatých, už vcelku dobře poznají - dub, buk, vrbu, lípu, strom, jedli, borovici,....
Povídali si také o tom, co všechno se ze dřeva vyrábí. Lektorky měly připravené i dřevěné hudební nástroje, nejprve dětem vysvětlily, jak se na který nástroj hraje a jak se jmenuje, potom si společně jako orchestr zahráli pod vedením dirigenta - dodržovat měli tempo a hlasitost hudebního projevu, téměř všem se to podařilo.
Výukový blok měl i tvořivou část,kdy si děti vyráběly pypírovou taštičku na sběr přírodnin. Frotáží voskovkousi připravily otisk listu na papír, který si na taštičku přilepily a připevnily za pomoci učitelek barevné stužky jakou ouška. Na dřevěný kroužek si " nakreslily" svou vlastní medaili, kterou se mohly pyšnit za to, jak své vědomosti dovedou použít.
—————