
Mateřská škola Čehovice
Režim dne v MŠ Čehovice
Provoz MŠ : 6. 30 – 16. 15
Režim dne - je dostatečně pružný, reaguje na individuální možnosti dětí, na jejich zájem o činnosti, zaujatost a jejich potřeby.
Nově příchozím dětem nabízíme individuálně přizpůsobený předadaptační a adaptační režim.
6.30 – 8.30 |
scházení dětí, dopolední činnosti – hry, pohybové aktivity, ind. a skup. práce s dětmi |
8.30 – 9.00 |
hygiena – dopolední svačina |
9.00 - 9.45 |
dopolední činnosti – střídání činností ze všech oblastí ve vzájemném propojení – podle třídního plánu práce – řídí se ročním obdobím, aktuální situací v MŠ a obci |
9.45 – 11.45 |
příprava na pobyt venku – pobyt venku, s přihlédnutím ke klimatickým a rozptylovým podmínkám ( využití zahrady, okolí obce, hřiště apod.) |
11.45 –12.30 |
hygiena - oběd ( kulturní návyky – stolování) |
12.30 –14.30 |
hygiena, příprava na odpočinek – četba, odpočinek - ind. přístup k potřebě dětí, klidové činnosti |
14.30 -16.15 |
odpolední motivované cvičení, hygiena, odpolední svačina, odpolední zájmové činnosti dětí ( v létě využití zahrady) – rozcházení dětí |
Tato organizace je pouze rámcová, s možností pružného přizpůsobení podmínkám a situacím v konkrétní skupině dětí, učitelka o ní rozhoduje samostatně. Dodrženy jsou jen časové rozvrhy denních jídel a přestávky mezi nimi.
Přístup do třídy-rodiče
Rodiče mají možnost se podílet na dění v mateřské škole, účastnit se různých programů a aktivit. Dle svého zájmu, po dohodě, kdykoliv navštívit školu a podívat se, případně zapojit do vzdělávacího procesu se svým dítětem, zejména v době adaptačního procesu.
Pravidla vytvořená společně s dětmi
1. Chodíme v prostorách MŠ pomalu.
2. Zdravíme dospělé i své kamarády, žádáme o pomoc (prosím), poděkujeme
3. S hračkami zacházíme šetrně, vážíme si práce druhých, dokončíme započatou práci.
4. Dělíme se o hračky s kamarády, domluvíme si střídání a vyjednáváme
5. Uklízíme si hračky a věci na určené místo.
6. Jsme na sebe hodní a pomáháme si, za špatné chování se omluvíme
7. Navzájem si nasloucháme, mluví vždy jen jeden, mluvíme přiměřeně hlasitě.
8. Ze třídy odcházíme po domluvě s učitelkou.
9. Užíváme správně hygienické pomůcky- mytí, použití WC, kapesník (ochrana zdraví).